Propozice

Trasa: Bechyně – Senožaty – Staré Sedlo – Opařany, tam se hned na kraji (obě kola za cedulí obce – pozor ale na silniční provoz! Autům dejte, prosím, přednost) otočíme a stejnou cestou zpět do Bechyně.

Pro časovku platí úplně stejná pravidla, jako pro mateřskou hobby-jízdu Le Tour de Bechyně (jede se za plného provozu – pro účastníky platí povinnost znát a DODRŽOVAT pravidla silničního provozu, mít po dobu závodu na hlavě cyklistickou přilbu, atp.). Je tu ale jeden podstatný rozdíl: při časovce se nesmí jezdit tzv. „v háku“!
V praxi to znamená, že cyklista, který dojíždí jezdce před sebou, nesmí se před jeho předjetím vézt za jeho zadním kolem, ale musí ho bez průtahů předjet. (Pokud ho dojede, a zatím na jeho předjetí nepomýšlí, musí jet za ním nejblíže ve vzdálenosti kolem deseti metrů.) A stejně tak – pokud je cyklista předjet jiným cyklistou, nesmí se ho „chytit“, ale je povinen vytvořit ihned po předjetí odstup kolem deseti metrů za jezdcem, který ho předjel.
Vím, že se toto pravidlo bude při závodě těžko sledovat, proto apeluji na čest a férové jednání účastníků. (Stejně by nikoho z vás netěšilo dobré umístění, které ale bylo získané takovýmto nekalým způsobem.) :-) Vždyť naše sportovní cyklistické projížďky jsou o radosti z jízdy, a ne o dosažení nejlepších časů …

P.S.: občas se prvoúčastníci ptají, kde přesně je ta otočka. Většinou je namalovaná na silnici; ale prostě platí, že je třeba mít obě kola za cedulí „Opařany“. Ta je těsně před křižovatkou, a je už na každém, jestli se v malé rychlosti otočí hned za cedulí, nebo jestli se ve větší rychlosti otočí až za křižovatkou (v křižovatce se, prosím, neotáčejte). A pokud v té chvíli zrovna pojede auto, a účastník se kvůli tomu zdrží, tak v cíli pak nahlásí, že tam pět (deset, dvacet, padesát) vteřin ztratil, a my mu to v cíli z naměřeného času odečteme!! ;-)